הסבר על מעילי התורה החדשים של קהילת הר-אל, מאת האמנית מיכל גבריאלי, לכבוד יום הולדת ה-60 של הקהילה

חברים יקרים,

צר לי שנבצר ממני להיות איתכם בגופי, ביום חגיגי ומרגש זה. מבטיחה לכם כי בנשמתי אני איתכם בכל רגע ורגע.

כשנפתח בפני לראשונה ארון הקודש בקהילתכם, נפעמתי מול העושר והצבעוניות שקיבלו את פני. הבנתי שעומדת בפני משימה לא פשוטה. אך עד מהרה, בחסדי שמים, נבטה בי ההבנה מה אני אמורה לעשות. קהילת הר-אל קשורה בנימי נפשה לעיר בה היא שוכנת, ואת העיר הזו ומראותיה, הבאתי אל קהילתכם.


1. המעיל לספר התורה עם המגן (הטס) והכתר לזכרה של אנה פרנק ז"ל

ספר זה עומד בחזית הארון – ושערי הכניסה לעיר ניצבים כשומרים על המגן לזכרה. העיצוב הכסוף והמודרני של הכתר והמגן רומזים על חיבור בין ההיסטוריה העתיקה של העיר והמסורת רבת השנים שלה, לבין ההיסטוריה הקרובה שלנו, והשאיפה תמיד קדימה, אל פני העתיד.

2. המעיל החום

הספר שצבע מעילו חום מסמל את הראשוניות של הרי ירושלים, טרם היות העיר. הגבעות הצבעוניות הן רמז לעתיד לבוא, לעושר הרב גווני של העיר. מנורת שבעת הקנים שבראש ההרים, היא בבחינת "המקום אשר אראך", המייחד את ההרים האלו כמקום קדוש.

3. המעיל בצבע צהוב חול

המעיל הבהיר, כצבע אבני ירושלים, מתאר את העיר העתיקה. חומות העיר, בתיה ורמז להר הבית והכותל המערבי. קווי זהב עדינים משרטטים את הרי ירושלים ונותנים מסגרת לעיר.


4. המעיל בצבע כתום

בכתום עז, בוהק ומתריס, ניצבת העיר החדשה, על רבי הקומות שלה, הכבישים החוצים אותה, תחנת הרוח, וכמובן קהילת הר-אל, עם גינת הצבעונים היפה שלה. גם כאן משדר צבעו של המעיל את חיוניותה של ירושלים ועוצמתה.

5. המעיל בצבע בורדו

ואחרון חביב – המעיל בצבע יין אדום עתיק – כמו בשירו של שלמה ארצי " שמור כמו יין טוב, מתנגנת בי מנגינה כמו פעם...". והוא מוקדש לקהילת הר-אל. החלונות המקומרים, הסורגים, תריסי העץ ושיח הבוגנוויליה. בתוך החלונות – סמל הקהילה, סמל העיר, מגן דוד כסמל הלאומיות (ותודה לשני על הצעתה). במרכז תוכלו לראות את דלת הכניסה לקהילה עם הסורג המעוצב וחלון הוויטרז' שלו. בתווך, את שתי הקומות מחבר הפסוק "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים" שנבחר על ידי הצוות המוביל שלכם כמוטו של הקהילה.


ומעל כולם – כמחברות בין כל הספרים, יוני השלום הצחורות.

מי ייתן ובשנים הבאות, נזכה גם לו.

היו ברוכים

מיכל גבריאלי